NuffNang

Sunday 14 April 2013

Resepi- set hamil

Resepi2 shakle utk wanita hamil... set2 utk lain2 keperluan badan wanita hamil yang mengalami masalah2 y berbeza....
jommmm... tgk apakah menu lam resepi kali ini??? ceeeeee cm nk masak laaak kn?? hihihi





Banyak kn suppliment kne ambik??? yelaaaa mesti laaaaa harus laaaa.... ibu hamil makan utk 2 orang.... ketika hamil.. ibu n bayi lam kandungan berisiko sgt.. n sgt lemah... haaaaa sape y kne jga... shaklee boleh.... insha allah dengan izin ALLAH jugak kn??

jgn pakat ambik je suppliment set ni.. tp kne tau jgk khasiat nyeee.... jom bce... ilmu2... :-)

khasiat ESP leh tgk sni... produk paling hot, banyak plak nk cite kn.. :-) klik sini
 
  
Vitalea@ Multivitamin-  formula zat besi. ad 12 vitamin dan 7 galian.ibu mengandung suke ngidam macam2 kn?? tgk tu nk mknan... tengok ini nk makan... dan kadang2 pakat rembat je ape2..(ahh xpntg pun). Dan uniknya Vitalea haklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.

B complex -  lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan supaya membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak &protein, ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga . vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

Vitamin C : membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh.. juga utk kulit ibu supaya lebih cantik berseri..

Alfalfa : raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi,  Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim serta berkhasiat utk baby nanti. Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat. membantu perkumuhan.


haaaaa tenaga dan pengambilan suppliment ni akan kekal sampai laaa dpt baby nanti.. tp dgn penggunaan y berkesan.. :-)

1. Badan lebih bertenaga.. ble menyusukan baby. automatik bdn jd cepat letih...

2. Susu menjadi lebih pekat kerana nutrisi yang ada serta membuatkan anak lebih cepat kenyang. 

3.  Breast cepat penuh selepas sesi pam. kerana protein dan kalsium merupakan komposisi utama di dalam susu badan. Kilang penghasilan susu badan memerlukan protein serta kalsium dan juga serat sebagai makanan untuk menghasilkan susu dengan cepat.

4. Kulit muka menjadi cantik, mulus,anjal dan lebih berseri kerana B-complex, Vitamin C dan ESP adalah antara vitamin yang mencantikkan kulit. Vitamin C penting untuk pembentukan kolagen dan protein adalah bahan asas untuk pembentukan sel kulit yang sihat serta sempurna.

5. Masalah sembelit. dengan pengambilan  OsteMatrix. OsteMatrix adalah gabungan calcium, magnesium, Vitamin D. 

7. Hubungan suami isteri lebih mantap dengan kehadiran Alfalfa. alfalfa aka KACIP FATIMAH. Alfalfa akan mengetatkan kembali vagina wanita malah dapat membantu mengatasi masalah keputihan.
  






No comments:

Post a Comment